Hoop

“Hoop is een droom die blijft als je wakker wordt!”
(
christen voor Israël uitzending van maandag 29 januari 2024)

Ooit dacht ik, nou ik ben een goed mens en zal vast in de hemel komen. Dat is een gedachten die je wellicht kent. Tot ik tot geloof kwam, en een totaal nieuw beeld zichtbaar werd. Want ja, ik had schellen voor mijn ogen en zag daardoor niet de weg, de waarheid en het leven. Ik zag dood en ik zag geen uitweg voor wat ik voorheen dacht te zien. Maar de 180 graden omkeren naar God, door Jezus als Redder aan te nemen, heeft me hoop geschonken.



Mijn persoonlijke ervaring is dat ik zonder God niks kan. Want alles dat ik dan doe, doe ik vanuit een eigenbelang aan wil. Daar komt weinig goeds door terecht. En zonder Hem zou ik hier niet eens zijn. De omkering blijft in volle gang en elke dag is als die ene dag dat ik tot bekering kwam en alles nieuw maakte. Voor mij is hoop iets dat groeit, en steeds sterker en me nederig maakt. Als een mosterdzaadjes groeit hoop.

Helaas is het niet te ontkennen dat er ook geestelijke strijd woedt. Want hoewel ik niet meer van de wereld ben, wil niet zeggen dat ik niks meer van de wereld opneem. Juist meer als ooit te voor. Er is namelijk zoveel gaande en als een aanklacht tot me werken. Die aanklacht komt nooit van God, maar altijd van satan. Soms is dat duidelijk, maar soms duurt het even dat ik het door heb en zal dan een respons aan satan geven die niet mals is. Voor mij werkt hoop als een anker, je ziet het niet, maar het is er wel. En dat geeft zoveel bemoediging. Vanaf de bekering, een jaar geleden, is alles aan het veranderen. Als een wandeling, met kleine stapjes vooruit.

Hoop geeft leven, gevuld met geloof en omvat door en door liefde. Waarneembaar van binnenuit langzaam naar buiten. “God is NOT dead, He’s surely alive, living on the inside, roaring like a lion!

„Deze hoop hebben wij alleen anker voor de ziel, dat vast en onwrikbaar is en reikt tot in het binnenste heiligdom, achter het voorhangsel.“ Hebreeën 6:19 



„Het geloof is nu een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet.“ Hebreeën 11:1

Hoop laat me leren, leven, bidden en dienen. God bracht me terug heel aards naar de grond. Als een wilde tak ben ik geënt op de olijfboom en kan niet anders dan in de hoop die doet leven, Hem blijven volgen, met heel mijn hart en heel mijn ziel. 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *